woensdag 11 april 2012

Tuintje


Eerste paasdag al begonnen met de voortuin, net niet genoeg potgrond natuurlijk dus deze afgelopen week maar van het werk mee genomen. Vanmorgen er door gespit en de laatste plantjes erin gezet. Erg actief voor een vrije morgen moet ik zeggen, maar goed het spul staat erin en nu hopen dat het allemaal aanslaat want de grond is niet al te best. Foto's volgen nog, er is nu namelijk nog niet heel veel te zien.


Ook nog even in de achtertuin bezig geweest, wat Narcissen geplant tussen de vrouwenmantel, hou niet van geel maar deze twee zijn een uitzondering.

Ons kruidenhoekje doet het goed, bieslook hebben we al gebruikt, peterselie doet het erg goed en de maggie komt ook al op! Vorige week Hysop en citroen melisse erbij in gezet, ben benieuwd of dat lekker is. De salie is voor een gedeelte kapot gevroren, van de vijf plantjes doet eentje het nog en dat gaat nog niet helemaal van harte. Vanmorgen nog creatief met wol geweest, die akelige rot katten!! Had er geen hekel aan, maar sinds ik een eigen tuin heb en er veel energie in steek en die rot katten erin zitten te schijten, grr. Daar word het niet beter van, ga lekker thuis op de kattenbak schijten en niet in mijn kruidentuin, jakkes. Nou ja, haha sorry moest ik even kwijt.. Ik hoop dat dit een beetje helpt tegen de katten!

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk hé, zo'n tuintje. Maar, idd. die katten, pffff, wij hebben de hele tuin dicht gemaakt, maar toch komen ze er nog in, maar, onze Jack Russels jagen ze wel weg hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk, dat scheelt! Maar ja, om nou een hond te nemen tegen de katten. Nee, dat is sneu want wij werken allebeide fulltime.

      Katten komen er altijd wel in, onder de schutting door of eroverheen het maakt ze niet uit. Als het er nou één of twee zijn, maar nee het zijn er nogal wat hier in de buurt.

      Verwijderen
  2. Bah, ik heb ook een hekel aan die katten, of eigenlijk aan het gedrag van hun bazen, want die katten kunnen er ook niets aan doen. Maar ik zit hier ook opgescheept met de rotzooi die beesten van een ander achterlaten, blergh! Ik heb zelfs een speciale hor moeten maken zodat ze niet via mijn slaapkamerraam naar binnen gaan (ik ben heel allergisch voor die beesten en moet nmijn hele huis poetsen als er 1 binnen is geweest, is dus al eens gebeurd)
    Mag ik je een tip geven mbt je kruidenhoekje? Die maggiplant er zo snel mogelijk weer uit halen!!!! Zet maar in een pot (met schotel er onder!), maar niet in de volle grond, het woekert enorm en je krijgt het niet meer weg. Dat geldt ook voor munt, mocht je dat nog willen planten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow, fijn is dat! Ik kan het raam beneden ook niet te ver open laten staan, net als de achter deur. Vorig jaar dus ook een kat binnen, liep rechtstreeks naar mijn vogels toe. Ik wist niet dat ik zo boos kon worden, haha. Vriendlief is ook allergisch, ik gelukkig niet!

      Haha, ik weet dat maggi woekert. Steek hem gewoon af als ie mij te groot word. Ze zijn vast niet erger dan de herfstasters! Week of vier terug nog een heleboel eruit gehaald en kan nu wel weer, zucht.. Munt, nee nog niet in ieder geval ;). Bedankt voor de tip in ieder geval!:D

      Verwijderen
  3. Een zeer late reactie : steek satéprikkers in de grond. Na een tijdje geen kat meer te bespeuren. Wat drastisch, maar het helpt. Succes !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beter laat dan nooit zeggen we altijd! ;)
      Dat ga ik komend voorjaar proberen, sateprikkers, bedenk het maar eens! Bedankt!

      Verwijderen