woensdag 23 april 2014

Tuintje

We treffen het wel hoor dit voorjaar! Alles loopt al heerlijk uit en ik ben alweer druk bezig geweest met zaaien en stekjes verplanten :).

Op de foto links, zaailingen van de Ruit in het Latijn heet de plant Thalictrum. Hier komen hele mooie, fijne, lila kleurige, bloempjes in. Heb al wat extra tegen de schutting geplant hier <3.

De Clematis bloeit heerlijk! Rechts boven de zonnebloemen, die heb ik nu buiten onder het plexiglas, gaat een stuk beter dan binnen vind ik. Onderin de cherry tomaatjes, ze doen het super goed en nu hopen dat ze ook lekker zijn ;).

Verder ligt de tuin een beetje over de kop, best wel wat uitval hier en daar en dat ondanks de warme winter. Vorig jaar hadden de zonnehoeden het behoorlijk te voortduren van de slakken, daar zijn er dan ook een stuk of vier van uitgevallen en mijn mooie oranje Lupine is ook weg. Daar was het wachten op, want die verdwijnen vaak na een jaar of twee misschien drie, al vonden de slakken deze ook erg lekker. De kruiptijm is hier ook verdwenen, te nat denk ik, jammer!

We hebben nu dus één hoek helemaal leeg, daar verplanten we de vlinderstruik naar toe want we gaan ruimte maken voor een kippenhok! :D Daar heb ik zo'n zin in, lijkt me super gezellig om wat kipjes rond huis te hebben. Jajaa, we sluiten ze 's avonds op in het nachthok zodat de haan niet zo irritant gaat kraaien 's morgens vroeg, zo zijn wij dan ook wel weer ;).

Ik duik weer fijn de tuin en dit keer met mijn haaknaald!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk om zo met je tuin bezig te zijn ♥ en kipjes..dat lijkt mij ook wel wat :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan niet zonder ons tuintje! Kan niet wachten tot alles klaar is voor de kippen, hihi.

      Verwijderen