woensdag 17 juni 2015

Kumihimo

Kumihimo, ik zag dat dit boek uit ging komen en ik moest en zou hem natuurlijk hebben dat snappen jullie wel natuurlijk!

Zelf leuk armbandjes, een sluit koord en andere accessoires vlechten met een kumihimo schijf. Ze zijn net binnen en ze ruiken nog heerlijk nieuw, het boek Japans Vlechtwerk Kumihimo van Lindsey Tricot.

In dit boek staan verschillende leuke projecten om zelf of met de kinderen mee aan de slag te gaan. Een heerlijk werkje voor als het warm weer is en je toch wat om handen wil hebben.

Tegenwoordig gebruik ik deze techniek zelf om mijn sluit koorden voor mijn Wayuu mochilas mee te vlechten en het is echt heel leuk om te doen!

Ik heb een aantal boeken extra mee besteld en deze staan ondertussen in de webshop, onder het kopje benodigdheden, Kumihimo. Hier vind je ook de vlechtschijven die gebruikt worden bij deze techniek.

Klik hier om direct naar de boeken te gaan!

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke armbandjes! Kan me voorstellen dat het een mooie afwerking van je tassen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, they are so nice. I invite you to share at my link up today

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik heb de schijf nog niet geprobeerd, maar het boek gaat alvast op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh en het is zo leuk om te doen :D Gauw proberen! ;)

      Verwijderen