maandag 2 januari 2012

Granny stripe

Mensen die al eens op mijn blog geweest zijn zullen deze vast en zeker herkennen! Mijn kleine, grote trots de Granny stripe blanket. Nog bij lange na niet af maar al wel heel erg mooi, al zeg ik het zelf!

Deze is gehaakt met catania katoen, haakt fijn weg, super mooie kleuen en splijt niet. De kleuren die ik gebruikt heb zijn, donker rood, donker paars, knal oranje, licht en donker bruin. Ik heb de rijen laten verspringen, dus niet elke keer twee rijen van elke kleur maar met de volgorde, twee, een, twee, drie, twee, een, twee en dan weer drie enzovoort. Hierdoor verspringen de kleuren en word het wat speelser dan het 'gewone' patroon.

De sprei is al groter dan dat hij lijkt! Meestal hangt de sprei rustig over de bank te wachten totdat ik hem weer een stukje groter maken ga. Ik bedenk elke keer weer wat nieuws om te gaan haken, hierdoor komt de sprei een beetje in vergetelheid. Maar op een dag zal hij vast en zeker af zijn...

4 opmerkingen:

  1. mag ik vragen hoe groot deze sprei inmiddels is en hoeveel bollen u heeft gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk mag dat. De afmeting is 1 meter bij 1.3 meter en heb nu 30 bollen van 50 gram gebruikt.

      Pin me er niet op vast in de hoeveelheid u dan gebruikt. De 1 haakt strakker dan de ander en het formaat haaknaald scheelt ook.

      Verwijderen
  2. Ik als beginnende haakster ga echt kwijlen van deze creatie :) wat een leuke kleurencombo en look met de strepen in de lengte. Ik wil deze ook deken ook graag gaan maken,.....mag ik aannemen dat ik een ketting losse van bijv 2 meter nodig heb om een 200cm bij 200cm deken te haken? Echt een hele mooie creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Als je een losse ketting opzet let dan wel op dat het aantal steken overeenkomt met het patroon. Voor de rest kan je het zo lang, breed en groot maken als je zelf wil.

      Verwijderen