maandag 5 januari 2015

Flamingo

Eindelijk mooie foto's van de flamingo! Ik maakte deze leukerd al af voor de kerst maar we waren er nog niet eerder aan toe gekomen om foto's te maken, tot afgelopen zondag, maar liefs drie uur achter elkaar foto's gemaakt!

Dus nu kan ik de flamingo eindelijk laten zien! Ik vind hem echt gaaf geworden, super patroon. Het patroon is van Vanessa Mooncie en komt uit het boekje Wilde dieren haken.

Er staan nog meer leuke patronen in, ondertussen is er ook al een kikker af en ben ik druk bezig met dat schattige hertje wat uit het zelfde boek komt! Voor wie mij via Facebook of Instagram volgt heeft ze al voorbij zien komen.

Stil zitten is er hier niet bij, want al die leuke foto's moeten ook nog de webshop in! ;)

* Zoals hierboven vermeld komt dit patroon uit het boek Wilde dieren haken, op elk patroon rust copyright. Dat betekend dat een patroon niet mag worden vermeerderd op welke wijze dan ook, vragen of je het patroon via mij mag hebben/kopen worden daarom niet meer beantwoord.

Vanessa verkoopt ook patronen via ravelry. Neem daar eens een kijkje of mail haar persoonlijk of ze het patroon ook los verkoopt.


32 opmerkingen:

  1. Hij is inderdaad heel mooi! Lijkt me wel een hele klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga hem ook haken!! Wol is al in huis! Hij is zo gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind deze zo leuk!! Super schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk geworden deze flamingo! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je flamingo is super mooi geworden en ook de foto's zijn erg goed gelukt. De mooiste foto vind ik die van de achterkant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Daar zit net wat meer kleur in en is een beetje eigenwijs, hihi.

      Verwijderen
  6. Mooi,hij is gaaf he?!!?Had hem maar eerder gepost want tegen die tijd dat jij hem af had ben ik benaderd door iemand met de vraag of ik mijn flamingo niet wilde verkopen door iemand en tja ...ik kan er geen afstand van doen....hij zit daar zo leuk op het melkkrukje op mijn hobbyzolder als soort van mascotte,evenals laatst toen ik op een markt stond,met een bordje om zijn hals voor workshops haken.Heb diegene toen het patroon maar gemaild met de mededeling of ze misschien iemand kon vinden die hem als nog wilde haken voor haar...ze wilde hem kado doen aan haar vriendin die zwanger was en iets met flamingo's had of iets dergelijks en ik ben niet zo'n óp bestelling haakster',moet kunnen maken wat en wanneer ik wil,ha,ha....


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is super gaaf! Komen er vast nog meer van :D

      Och, dat is jammer inderdaad. Volgende keer beter :) Kan me voorstellen dat je er geen afstand van wil doen ;).

      Op bestelling haken is ook niet zo leuk als haken aan iets wat je leuk vind! Het gaat tegen staan omdat het moet, dat heb ik ook..

      Verwijderen
  7. I don't understand anything you said here but I would love to buy this from you if you make it 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maybe you can use google translate?

      How nice to hear that you like the flamingo, but I don't ship to other countries. It's really expensive and I don't have one ready for shipping right now.

      Verwijderen
  8. Geweldig deze flamingo...ik ben er nu ook mee bezig :)
    Ik loop alleen een beetje vast bij het hoofd...rij 16...12 vasten..dan draaien en waar moet ik dan de volgende 12 haken? ik volg het patroon in het engels :) kun jij me helpen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      Ik raad je aan om even contact op te nemen met de ontwerper! :) Als ik naast mijn eigen patronen ook vragen ga beantwoorden over patronen van iemand anders heb ik er een complete dagtaak bij ;)

      Verwijderen
  9. De flamingo is echt prachtig. Heb het boek in het engels en wil binnenkort aan het haken beginnen. Welk garen kan ik hier het beste voor gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze flamingo is gemaakt van acryl garen, meeste restjes. Je zou bijvoorbeeld Colour Crafter kunnen gebruiken. We hebben er ook eentje gemaakt van Stone Washed, dat geeft ook een gaaf effect. Voor de staart hebben we toen gebruik gemaakt van een sokkengaren die verloopt van paars naar roze :)

      Verwijderen
  10. De flamingo is echt prachtig. Heb het boek in het engels en wil binnenkort aan het haken beginnen. Welk garen kan ik hier het beste voor gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben gevallen voor uw flamingo, heb het boekje kunnen bemachtigen, dacht dat doen we..... Voor kleindochter, heb zowat een week gekeken naar het patroon, dacht dat lukt nooit.... Ben nog niet overtuigd! Maar naar tig keren lezen nu gestart met veren haken, met de veren valt of staat dit patroon, dus oefenen, (ben geen haakster) maar uw kleuren zijn zo sprekend, mag ik vragen welke kleuren van welk garen u deze heeft gehaakt, jongens wat is deze mooi!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      Deze heb ik toen gemaakt met acryl garen, merk heb ik geen idee van. Het kwam uit een bak met allemaal resten :)

      Verwijderen
  12. Hallo Rianne, wat een super gave flamingo, zou hem graag voor mijn kleindochter willen haken,
    maar het patroon boekje is overal uitverkocht en een patroon kun je er niet van vinden.
    zou ik van jou het patroon misschien over mogen nemen, je zou me hier heel blij mee maken.
    mvg. E.Schilperoort

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      Nee, dat gaat niet. Het patroon staat in een boek zoals je zelf ook aangeeft. Op elk patroon zit copyright en mag op geen enkele wijze vermeerderd worden. Zelf zou ik gaan huilen als ik er achter kwam dat er mensen zijn die mijn patronen zomaar uitdelen. Iedere ontwerper werkt hard om een boterham te verdienen.

      Volgens mij verkoopt ze het patroon via Ravelry. Ik zal direct een link ook in dit blog bericht plaatsen, https://www.ravelry.com/patterns/library/flamingo-11

      Verwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou helaas pindakaas. Geen patroon😭😭😭😭

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je de tekst van het blogberichtje even doorleest, onderaan staat een link naar het Ravelry account van Vanessa (ontwerper van de flamingo). Het is niet mijn patroon namelijk ;)

      Verwijderen