maandag 17 februari 2014

Spelen met kleur!

Ik vond een leuk patroon via Pinterest van een Mandala! Wou er
altijd al eens eentje haken. Dit weekend tijdens het schaatsen heerlijk rustig kleurtje voor kleurtje uit mijn voorraad katoen halen en een nieuwe toer haken.

Het patroon vond ik hier! Wel in het Engels, maar met veel duidelijke stap voor stap foto's, dus dat moet te doen zijn. Je kan er makkelijk een eigen draai aan geven, voeg een toer toe of laat eentje weg die je niet zo leuk vind! Met een ander randje word het ook al heel anders.

Je kan er van alles mee, in lijsten, als onderzetter gebruiken (onder een vaas), ophangen aan de muur, beetje kleur toevoegen aan een leuk dienblad of zoals ik gedaan heb op de onderste foto, om een glazen vaas gedaan! Staat super leuk, bos tulpen erin of wat leuke bolletjes en je bent klaar! Gebruik wel een cilinder vormige vaas want om eentje die wat taps toe loopt glijd het er telkens af kwam ik achter ;).
Je kan het er natuurlijk ook op lijmen, maar dat vind ik niet zo praktisch in verband met het schoonmaken van de vazen.

Zoals sommige van jullie misschien al gezien hebben, heb ik een Facebookpagina aangemaakt. Hier wil ik wat meer tussendoor (WIP's) foto's op plaatsen. Gewoon de haaksels en maaksels waar ik mee bezig ben! Lijkt het je leuk en heb je facebook, rechts op mijn blogpagina staat een link naar de pagina. Misschien tot daar!

12 opmerkingen:

  1. Dat is ook een leuk idee voor je potten!!
    Ga ik onthouden!!
    Je hebt er weer wat moois van gemaakt!
    En nee, ik blijf liever bloggen, heb gewoon niets met FB.... Laat ik aan de jeugd over (zei ouwe tut van 46....) ;-(
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Haha, dat valt reuze mee hoor 46! Mijn ouders zijn 50+ en die facebooken ook ;)
      Maar niks is verplicht! Ik blijf ook gewoon bloggen, op de facebookpagina zet ik wat meer tussentijdse foto's :)

      Verwijderen
  2. O wat een leukerds!! Mooie kleuren heb je gebruikt zeg.
    Ga het zeker onthouden (...maar eerst al mijn UFO's afmaken... haha)
    Groetjes,
    Rosaly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mandala's zijn ideaal om met kleuren te spelen. Ze zijn leuk. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja het is heerlijk om op deze manier te spelen met kleurtjes :)

      Verwijderen
  4. Wat leuk al die kleurtjes! De mandala helemaal links bovenin vind ik erg mooi geworden ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Dat is ook mijn favoriet! Maar past absoluut niet in ons interieur en de rood bruin tinten is voor vriendlief nog wel uit te houden ;P

      Verwijderen
  5. Super leuk, wat een vrolijk geheel. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch weer toffe ideetjes uit uw mouwen geschud :-) Bovenste vind ik qua kleurtjes schitterend. Leuk om eens te maken. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen