maandag 1 december 2014

Wayuu mochila #12



Dit weekend lekker bezig geweest, dat is het voordeel van het koude, grijze en gure weer. Heerlijk binnen bij de kachel handwerken!

Ik haakte een mutsje in opdracht, daarover later meer.
Ik breide nog wat verder aan de clowns sokken voor vriendlief, maakte een begin voor nog meer leuke mutsjes en ik maakte mijn twaalfde Wayuu mochila af! Ja, de twaalfde alweer. Heb even de foto's in de map nageteld want ik was de tel ondertussen wel kwijt hoor ;).

Voor deze tas heb ik een wat ingewikkelder hengsel gevlochten. Vraag me niet hoe ik het gedaan heb, ik heb geen idee, het was echt een hersentrainer! Maar zo ontzettend leuk om te doen, ik vind het wel fijn een uitdaging tussendoor.

Wel heb ik voor de makkelijkere, diagonale variant een tutorial uit geschreven, inclusief foto's.
Deze kun je hier vinden.

De techniek die ik voor de band gebruikt heb heet in het Engels ply split braiding en in het Nederlands splits vlechten.
Het lijkt heel moeilijk, maar als je het eenmaal door hebt is het echt goed te doen!

Ik plof fijn op de bank om één van de zes andere projecten af te gaan maken ;).

* Deze en andere fijne haakpakketten voor het haken van een mochila zijn verkrijgbaar in de webshop, www.RiannesHaaksels.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten