woensdag 24 december 2014

Fotograferen

Afgelopen week maakte vriendlief ook deze leuke foto! Het is erg prettig om iemand in je naaste omgeving te hebben die je zo goed kan helpen met het opzetten van een webshop :D.

Ik heb al een aantal keer de vraag gehad hoe we de foto's maken en hoe we de achtergrond zo wit krijgen.. Ik heb niet echt verstand van het fotograferen maar ik zal het proberen uit te leggen.

Als eerste hebben we een grote rol tekenpapier gehaald, geloof dat het 2 meter breed is en 10 meter lang. Hoe breder hoe beter!

Vervolgens heb je een spiegelreflex camera, een flitser en kennis van het fotograferen nodig. De foto's kun je namelijk níet op de automatische stand schieten. Je moet de foto's handmatig overbelichten omdat de camera het wit anders automatisch grijs maakt. Hoe, wie en wat de instellingen en dergelijke zouden moeten zijn dat weet ik niet, dáár heb ik vriendlief voor! ;)

Zelf gebruiken wij geen daglichtlampen en redden wij ons prima met de flitser!

Succes!

6 opmerkingen: