dinsdag 24 mei 2016

Dance on the Beach week 5

Meeuwenpootjes in het zand, een heel herkenbaar patroon. Als je op het strand loopt zie je altijd wel afdrukken van vogelpootjes in het zand..

Je hoeft niet altijd ingewikkeld te doen om tot een mooi ontwerp te komen, de kunst van het weg laten... Deze vierkantjes haakte heerlijk weg zo 's avonds op de bank!

Het was wel, net als elke week, even kijken met welke haaknaald ik moest gaan haken. Deze week had ik een naald 3 nodig in plaats van de 3,5 die ik tot deze week had gebruikt.

Het patroon van deze week is ontworpen door Nerissa van het blog MissNeriss, ik ben haar gaan volgen, want ik kende haar nog niet!

Het patroon en filmpje voor deze week zijn terug te vinden op de site van Scheepjes.nl.

Morgen komt week 6 alweer online, erg benieuwd welk patroon we deze week krijgen :D

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rianne, leuk dit patroontje. Ik wil een dekentje maken voor mijn eerste kleinkind dat nog onderweg is. Is wol (in verband met pluizen) dan wel zo geschikt? Heb jij ervaring met bamboo garens? Laatst had een van de dames bij mij op de weefclub een sjaal gemaakt van bamboo. Zo fijn, maar zij kon mij niet vertellen of dat geschikt is om te haken. Hartelijke groet, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf ook geen ervaring met bamboo garen. Zelf gebruik ik voor babydekentjes graag katoen, slijtvast, uitwasbaar en het is wat zwaarder dan schoppen ze het niet zo gauw van zich af.

      Wellicht kun je even bij een lokale handwerkwinkel langs gaan voor meer informatie?

      Verwijderen