dinsdag 13 november 2018

Bandweven

Sinds een paar maanden ben ik af en toe aan het stoeien met het bandweven en dat is toch leuk!

Als eerst heb ik voor mijzelf een Inklette in elkaar gezet, hierop kun je een band maken met een maximale lengte van 1,8 meter. Dit leek mij een handzamere manier om kennis te maken met deze techniek.

Al gauw zette ik daarna een Inkle loom in elkaar, niet alleen om mee te nemen als showmodel maar ook omdat je hierop langere (max. 3,5 meter) en bredere banden kunt maken.

Voor vanmiddag staat oefenen met bandweven in mijn angeda, yeah!! Ik heb mijn Inklette erbij gepakt en wil eigenlijk vandaag dit oefenproject in retro kleuren af gaan maken.

Zowel de Inkle loom en de Inklette zijn verkrijgbaar in de webshop, hier vind je ook alle extra informatie.

Ik ga weer fijn verder weven :)

-x- Rianne

6 opmerkingen:

  1. Mooi om zo de banden voor tassen te maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg! Op deze manier kan je straks nog kiezen welke onderdelen je gaat gebruiken voor je mooie tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb net de kleine inklette gehaald en mijn eerste band gemaakt was even stoeien met de zikkanten maar we blikven doorgaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! De draadspanning netjes en gelijkmatig houden is inderdaad lastig, gewoon blijven oefenen. Het wordt echt steeds netter hoe meer je het doet :D

      Verwijderen