woensdag 11 april 2012

Squares aan elkaar haken

Een andere manier om de Granny squares aan elkaar te haken, dit keer komt de 'rand' aan de achterkant en zie je er aan de voorkant vrijwel niets van. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, mocht het niet duidelijk zijn hoor ik het graag!

 Leg de Granny squares met de 'goeie' kant tegen elkaar. Pak van beide squares de eerste steek op.
 
 Trek de lus er door en haak twee lossen.

Ik heb hier vasten gehaakt zodat ik het draadje weg kan werken en ik hier met dezelfde kleur werk als het randje hoef ik het niet 'netjes' te doen. Je kan deze stap ook overslaan..

Vanaf hier ga ik het netjes doen. Let goed op! Je hebt twee lusjes van de vorige toer, ik pak alleen het buitenste lusje op, dit doe je bij alle beide de squares.

 Sla het garen om de haaknaald en trek de haaknaald door de beide lusjes heen.

 Zoals hier.

Nu heb je twee lussen op de haaknaald, haal de ene lus door de andere. De 'slip stitch' en volgens mij in het Nederlands een halve vaste. Zo haak je alle steken aan elkaar..

Zelf doe ik bij de één losse ruimte van de granny square ook een losse haken voordat ik met de volgende drie halve vasten verder ga.

 Zo ziet de achterkant eruit.

En zo de voorkant! Je ziet er niks van dat ze aan elkaar gehaakt zijn aan de achterkant.

Heel veel succes!

11 opmerkingen:

  1. Ik vind je uitleg duidelijk, heel goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, fijn dat je hem duidelijk vind. Soms best lastig om het goed te omschrijven ;).

      Verwijderen
  2. Dat wordt echt heel netjes, bedankt voor de uitleg. Ik haak ze vaak meteen met de laatste toer aan elkaar, door in de lossenboog te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zie ik meer mensen doen, zelf heb ik dat nog niet geprobeerd. :)

      Liefs

      Verwijderen
  3. Mooi zeg zo, leuk deze - voor mij - nieuwe uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is wel heel erg mooi. Ga ik eens proberen bij mijn sprei. Super uitleg weer. Bedankt!!!!!

    Groetjes van Marga

    BeantwoordenVerwijderen