maandag 30 juli 2012

Gehaakte lampenkap

Eindelijk, na een jaar dubben een gehaakte lampenkap! Ooit was deze lampenkap bedekt met stukjes berken schors, hier had ik veel te weinig van en zie dan maar van het zelfde structuur schors te vinden. Dus die stond al een hele tijd in een hoekje te verstoffen, was het zat en heb dus alleen de ringen van de kap bewaard en de rest weggedaan. Lap gehaakt, ringen erin vast gemaakt en klaar!

Hij is gehaakt met een dubbele draad bruin acryl en één draad knal blauw katoen. Gehaakt met naald tien, lekker dik en gauw klaar. Gewoon heen en weer met vasten gehaakt, makkelijk zat.

Weet nog precies waar we hem gaan hangen maar dat komt nog wel!

2 opmerkingen:

  1. Wat is tie mooi geworden!
    Lijkt mij ook erg leuk om te doen maar met meerdere stofallergie mensen in huis lijkt me dat niet zo heel slim.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, keer wat anders! Vind het juist leuk dat hij wat 'invalt' tussen de ringen, ben nog aan het proberen met oprollen vanwege de lengte van de kap zelf ;).

      Ja, lastig als je mensen met stof allergie in huis hebt zou ik me er ook niet aan wagen.

      Liefs

      Verwijderen