woensdag 10 juni 2015

Gevogelte 2 en de gripfid

De flamingo was al een tijdje klaar, maar afgelopen weekend eindelijk de papegaai ook afgerond.

Het eindresultaat van de papegaai mag er wezen, maar of ik hem nou echt leuk vond om te haken. Nou nee! Het is echt veel werk en ik heb regelmatig wat uit moeten halen om vervolgens nog eens te proberen.
Het patroon voor de papegaai kun je hier vinden, het patroon is in het Engels en Duits.

Het patroon voor de flamingo staat in het boekje Gehaakte wilde dieren van Vanessa Mooncie. Maar ik geloof dat het boek op dit moment niet leverbaar is, helaas!

Ik heb zeker niet stil gezeten de afgelopen dagen! Ondertussen zijn de gripfids ook weer aangevuld in de webshop. Deze naalden zijn erg prettig in gebruik bij de techniek ply split braiding.
Met deze naalden hoef je niet telkens van naald te wisselen of als je boorduurnaalden gebruikt, die gingen bij mij elke keer in de knoop. Beetje vervelend! Met deze naald leg je gewoon het koord in de gleuf en haal je het koord door de andere koorden heen, veel makkelijker. Vooral bij de ingewikkeldere patronen.

Ze zijn te vinden in mijn webshop onder het kopje benodigdheden of klik hier om direct naar de gripfids te gaan!

11 opmerkingen:

  1. Mooi dat de dieren af zijn. Ze zijn wel heel bijzonder! De gripfid gaat op mijn verlanglijstje (het duurt niet lang totdat ik jarig ben...).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig stel! Jammer dat ie niet zo plezierig is om te haken want hij is wel echt superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja, dat is ook jammer. Voordeel is wel dat ik waarschijnlijk een tweede keer niet weer de zelfde fouten maak tijdens het haken van de papegaai. ;)

      Verwijderen
  3. Ondanks dat de papegaai niet leuk te haken was vind ik wel erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig was het de moeite waard,want anders oeff. Hhaha ;)

      Verwijderen
  4. Jammer dat de papegaai niet leuk weghaakte want hij is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is ook zeker leuk, voorlopig even geen papegaai meer voor mij! ;)

      Verwijderen
  5. Wat een leuk stel!! Ben verliefd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh, zal het doorgeven aan ze dat ze een aanbidder hebben hihi :D

      Verwijderen
  6. Thank you for sharing at my link up in week 25,
    you are welcome to share again now :o)

    BeantwoordenVerwijderen