vrijdag 12 juni 2015

Kumihimo



Nieuwsgierig als ik ben, ik kwam vierkanten kumihimo schijven tegen. De ronde had ik al in huis en daar ben ik ook al druk mee bezig geweest, maar die vierkanten niet. Ik wou wel eens proberen wat je daar nou mee kon maken, dus ik bestelde ze mee om eens te proberen.

Gisteren heb ik er even de tijd voor genomen en zocht ik via pinterest wat informatie op over de vierkante kumihimo schijf. Uiteindelijk kwam ik bij dit filmpje uit, het is wel in het Engels maar de techniek word erg duidelijk en rustig uitgelegd zodat het prima te volgen is.

De bovenste foto is de opzet van mijn eerst probeersel, die werd absoluut niet netjes. Tsja, oefening baart kunst toch? De onderste foto is mijn tweede poging en die gaat al een stuk beter, ook voegde ik wat meer kleurtjes toe. Ik vond twee verschillende kleuren maar wat saaiig!

Het is een heerlijk werkje om te doen, buiten, in de zon, op je stoel! Het voordeel is gewoon dat je geen warm werkje op je schoot hebt liggen, alleen een schijfje in je hand en wat draden.

Je kan er van alles mee maken, armbandjes natuurlijk maar met de ronde vlecht ik tegenwoordig mijn sluit koorden voor mijn Wayuu mochilas. Daar word het net wat meer af van.

Zowel de ronde als de vierkante Kumihimo schijven zijn te vinden in mijn webshop, RiannesHaaksels.nl!

Geniet van het mooie weer vandaag :D

2 opmerkingen:

  1. Wat een grappige techniek! Is dat eigenlijk hetzelfde als dat je met een houten ster een armbandje knoopt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof inderdaad dat het daar wel mee te vergelijken is 😊

      Verwijderen