donderdag 15 oktober 2015

Kraamcadeau

Als er een kleintje in onze vriendenkring word geboren vind ik het altijd leuk om een handgemaakt cadeau te geven. Zo ook voor de kleine meid die vorige maand geboren is!

Paps had al eens gezegd dat de flamingo zo leuk is, ik onthoud dat meestal als er zulke hints gegeven worden, want tsja je kunt nooit weten! ;)
Dus er werd een flamingo gehaakt en niet zomaar een flamingo, nee dit is echt wel een luxe dame hoor!

Ik gebruikte de mooie roze kleur van Stone washed voor het lijf, de staart is gehaakt met Invicta colour en de pootjes zijn gehaakt van larra katoen. De ogen en de snavel heb ik gehaakt van restjes acryl die hier nog in huis rond zwerven.

Het dekentje haakte ik met de Stone washed XL in dezelfde kleur als de flamingo. Ik gebruikte de stersteek, deze steek geeft een mooi structuur aan de deken. Perfect voor dit garen die nu heel mooi uit komt.

Doordat de kleuren het zelfde zijn is het een mooi setje geworden!

12 opmerkingen:

  1. Super leuk. Om de een of andere reden haak ik een project altijd in hetzelfde garen. Ik moet toch eens proberen om verschillende soorten te combineren. Zo raakt mijn garen dan tenminste ook eens op.
    Leuk is die stersteek he!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het juist ontzettend leuk om met materialen door elkaar te werken, geeft een super leuk effect! :)

      Verwijderen
  2. Wauw!!!😍Wat een prachtig en mega gaaf kraamkadootje dit en dan ook nog eens in t te mooie scheepjes stonewashed!❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh, dank je wel!
      Het garen haakt zo fijn en de kleuren zijn helemaal jummie :D

      Verwijderen
  3. Wat is dat leuk geworden. Zo mooi in die zachte kleurtjes.
    Daar zullen de ouders vast heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaw, wat mooi, die flamingo! De deken is ook prachtig! Ik zou als jonge mama keiblij zijn met dit cadeau!! Knap gedaan!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Flamingo is weer super gaaf! Het kleedje is ook heel erg leuk, die stersteek maakt 'm erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen