vrijdag 26 april 2019

Weven

Voor wie mij volgt via facebook en/of instagram, je hebt het vast en zeker allang voorbij zien komen.
Sinds een jaar heb ik een nieuwe liefde ontdekt, namelijk weven!

Helaas heb ik niet zo heel veel weeftijd, eigenlijk alleen als ik een vrije zaterdag heb... Dus mijn weefprojecten gaan niet zo heel snel, wat natuurlijk niet heel erg is want het is een hobby. Het belangrijkste van een hobby is dat je het leuk vind om te doen, niet om het zo snel mogelijk weer klaar te hebben ;)

Ik gebruik voor dit weefwerk de Dipinto die ik kocht bij Ajoure Breiboutique in Joure. Het garen heeft een mooi kleurverloop, dus ik hoef niet van kleur te wisselen tijdens het weven, dat gaat helemaal vanzelf! Ik ben verliefd op deze gave kleurtjes die uit de bol garen te voorschijn komen <3

Wat ik nou zo bijzonder vind van elke handwerktechniek met draadjes is dat ze allemaal hun eigen mogelijkheden hebben en ze elk een heel andere structeer geven. Ik hou ervan!

Omdat ik het weven op een Rigid Heddle Loom zo ontzettend leuk vind, en wie weet wie nog meer, heb ik ze sinds een aantal weken opgenomen in het assortiment van de webwinkel. Ook de acessoires zoals steeklatten, weefschuitjes en extra weefrieten zijn er te vinden.

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er erg mooi uit! Wat doe je met de eindresultaten van je weefgetouw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb van de geweven stof al twee keer een kussen gemaakt, dit wordt een fijne sjaal :) Je kan er eigenlijk alles van maken! Varieer in materiaal, kleur en materiaal diktes om andere structuren te creeƫren. Tafelloper, sjaals en omslagdoeken, kussen, draagdoeken en als je handig bent met de naaimachine kleding enzo!

      Verwijderen