vrijdag 24 februari 2012

Parkietje!

Al een tijd dat ik opzoek ben naar een haakpatroon van een parkiet, ben gek op deze vogeltjes en de iets grotere familielid de valkparkiet. Bij toeval zag ik een parkietje voorbij komen op de blog van knutsel mam en heb gelijk gevraagd of ze toevallig een patroon heeft van de parkietjes. Die heeft ze want gisteren verscheen het patroon  op haar blog.

Helemaal blij en gisteren gelijk geprobeerd natuurlijk! Ben alleen vergeten foto's te maken en het parkietje is al verhuisd naar een nieuw plekje, dus heb alleen deze foto's van mijn telefoon. Ik ga er vast meer haken, dus zal dan duidelijkere foto's plaatsen.

Deze is gehaakt met haaknaald vier, het parkietje is ook groter geworden dan een echte.




9 opmerkingen:

  1. Is goed gelukt! Heb je erg snel voor elkaar zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! In een avond gelukt, is dat snel? Heb al vaker gehoord dat ik snel haak..

      Liefs

      Verwijderen
  2. Ha leuk zeg!! Angélique zei es even hier te gaan kijken! Nou.. geen spijt van dus..
    Heel leuk, dat het gelukt is. Ik haakte hem met
    nld 2,5. Waren ze blij met het parkietje?
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je trouwens die gehaakte valkparkieten ook al eens gezien op mijn blog?? Die ga je vast ook nog eens haken, als valkparkieten-liefhebster..
    Ik heb ook valkparkieten.. heerlijke nieuwsgierige vogeltjes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig geen spijt, leuk te horen!
      Ik heb hem bij mijn ouders achter gelaten, leuk! zei ze, dus die zit op een goed plekje.. Ik had het valkparkietje inderdaad al gezien, alleen nog geen tijd gehad om het patroon op te gaan zoeken. Dat ga ik zeker nog doen! Leuke vogels zijn het hè, gezellig. Ik ga vandaag haak katoen halen en zal er dan nog 1 haken met een kleinere naald..

      liefs

      Verwijderen
  4. Ik heb eigenlijk nog nooit een patroon gemaakt.
    Dus.. best spannend. Ik heb hem nog een keer helemaal van mijn geschreven patroontje gehaakt en alles leek me goed. Bij jou lukte het ook.Maar kreeg net mailtje van iemand die er niet uitkwam.. Vraagje: was er iets onduidelijk in het patroon? dan kan ik het veranderen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nog eens doorgelezen, misschien het meerderen? Zelf heb ik bij de vleugeltjes eerst gefriemeld voordat ik eruit kwam, maar verder vond ik het niet onduidelijk. Heeft hij/zij geen 'lichaamsdeel' genoemd?

      Liefs

      Verwijderen
  5. Hoi, ik ben het parkietje ook aan het proberen, maar kom er niet achter hoe ik toer 23 moet haken en dan toer 24 . Ik snap het niet! Kun je me helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      Het is voor mij drie jaar geleden dat ik deze gehaakt hebt, ik heb dus geen idee meer waar het over gaat en tijd om het voor u op te zoeken heb ik helaas niet.

      Ik raad u aan om de ontwerper even een berichtje te doen, wellicht kan die u verder helpen.

      Verwijderen