donderdag 28 mei 2015

Gevogelte!

En daar is flamingo nummer vier, ze blijft leuk om te haken, dat zeker! Maar vier achter elkaar is misschien toch wel wat enthousiast. Nadat ze klaar was heb ik gauw het boekje in de kast terug gezet ;).

De flamingo gaat niet alleen op reis, ze krijgt gezelschap van een papegaai!
Ik vond een super mooi patroon hier. Het is absoluut geen makkelijk patroon en alleen verkrijgbaar in het Engels en Duits. Gelukkig red ik mij goed in het Engels met haken! Let wel, het is een betaald patroon.

Vandaag haak ik fijn verder aan de papegaai in wording, natuurlijk weet ik ongeveer hoe hij eruit komt te zien, maar hoe het echt word is toch altijd weer spannend!

Eén ding weet ik wel, deze knuffel word veel werk met al die losse veren die er nog gemaakt moeten worden én dan het in elkaar zetten nog.

Deze twee knuffels gaan, als de papegaai klaar is, op reis naar Londen! Ik heb sinds vorig jaar af en toe contact met een lieve vrouw en die vroeg of ik een flamingo en een papegaai voor haar wou maken.
Ik ben erg slecht in nee zeggen, bovendien had ik dan natuurlijk een reden om dat mooie patroon aan te schaffen!

18 opmerkingen:

  1. Ja, deze staat ook nog op mijn lijstje. Mss eens als project mee op vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Deze vogels vliegen straks ver uit ;)
    Groetjes; Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, leuk he! Ik ben ze al aan het vet mesten voor de lange vlucht ;)

      Verwijderen
  3. De papegaai wordt zeker een hele klus! Maar wel heel mooi, net als de flamingo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijf is nu klaar, nu alle losse onderdelen nog! Gaaf word hij zeker :D

      Verwijderen
  4. Wauw! Wat is ze mooi die flamingo, mijn lievelingsvogel 😊
    En uiteraard ben ik ook erg benieuwd naar het eindresultaat van de papegaai.
    Hij ziet er nu al mooi uit.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze beiden toch geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze gaaf!!!! Echt zo goed gelukt!
    groetjes
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Welk patroon?
      Van de papegaai staat er een link in bovenstaande tekst, in het roze 'hier' aanklikken.
      De flamingo staat in het boek Gehaakte wilde dieren van Vanessa Mooncie, het boek is een tijd niet leverbaar geweest.

      Verwijderen