woensdag 13 mei 2015

Kumihimo schijf


Met enige regelmaat zeg ik dat ik geen nieuwe hobby's erbij zou moeten nemen. Ahumm, mislukt dus!

Ik wou graag een mooi koord maken voor één van mijn Wayuu mochilas. Ik had al een kumihimo schijf in huis maar was er simpel weg nog niet aan toe gekomen om het te proberen. Dit was een goed moment om eens te frunniken met zo'n schijfje..

Het was even proberen maar al gauw kreeg ik het voor elkaar om een mooi gelijkmatig koord te vlechten. Tsja, nog een verslaving erbij want zo'n mooi sluit koord voor je tas maakt je tas nog net wat meer af!

Zo gezegd zo gedaan, ik bestelde kumihimo schijven voor in mijn webshop en die kwamen vanmorgen al binnen! Natuurlijk kon ik het niet laten en heb ik ze er natuurlijk gelijk in gezet :D. Erg duur zijn ze niet, drie euro per stuk en dat is inclusief het verzenden.

Je kan er natuurlijk niet alleen een mooi koord mee vlechten, maar ook leuke armbandjes. Leuk voor jong en oud!
Klik hier om direct naar de kumihimo schijven te gaan.



6 opmerkingen:

  1. Ja ik zeg dat ook altijd tegen mezelf: geen hobby's meer erbij ;) luk ook hiert niet echt hahaha
    En dit is ook nog eens heerlijk ontspannend om te doen vind ik!
    Mooie kleurtjes trouwens.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, maar er is ook zoveel leuks om te doen!
      Het vlechten gaat nog best snel ook, sneller dan ik dacht dat het zou gaan en het is een heerlijke afwisseling. Ik vind de kleuren ook erg geslaagd! :)

      Verwijderen
  2. Leuk! Hij stond al op mijn verlanglijstje, maar nu weet ik waar hij goedkoop te bestellen is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij stond ook op de mijne, je kan er zoveel leuks mee vlechten. Nu nog de groothandel met zakjes tijd vinden ;)

      Verwijderen
  3. Ik zie ze overal naar boven komen, erg mooi is je koord geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, komt ook door de Wayuu mochilas. Voor het sluit koord word deze techniek veel gebruikt.
      Best goed voor een eerste he?! :D

      Verwijderen