donderdag 28 april 2016

Dance on the Beach week 2

Gisteren kwam week 2 alweer online van de Scheepjes CAL 2016 en natuurlijk werd hier gelijk het patroon uitgeprint.

Het patroon van deze week is ontworpen door Kirsten van de website haakmaarraaak.nl. Wederom een heerlijk patroon om te haken en er zijn dan ook al twee lapjes klaar.

Zelf haakte ik mijn lapjes met dezelfde naalddikte als de vorige vierkantjes, alleen veel bewuster en lettend op de gouden lus zodat het niet te strak werd. Uitleg over de gouden lus word gegeven en is terug te vinden onder Tips & Tricks op de Scheepjes site.
Met een haaknaald dikker heb ik natuurlijk wel geprobeerd, alleen werd bij mij het lapje dan veel breder en dat was nou net niet de bedoeling.

Het filmpje en een patroon beschrijving van deze week is terug te vinden op de site van Scheepjes.nl.

Veel haakplezier! 

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het een topper, dit lapje. Ik heb een naald groter gebruikt en gaat perfect. Veel haak plezier verder
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie steek is die stersteek toch. Gaat vast een hele mooie deken worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een mooie steek en ook ik heb de lapjes al af. Wel met één maat grotere haaknaald gehaakt, zo zie je maar weer dat het bij iedereen weer anders uitvalt!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoef er nog maar eentje :D
      Ja gek he, iedereen heeft een andere hand van haken!

      Verwijderen